صعود قله کماس (پنج شنبه 18 الی جمعه 19 آبان 1402)

تاریخ انتشار: سه شنبه 23 آبان 1402 ساعت 17:10
بخش: -

به نام نامیه پر نام او که خود را هستم معرفی کرده است ماروی زمینی ایستاده ایم که راه می‌رود برایمان پهن میشود و گسترده میشود و چیده میشود و برافراشته میشود تا ما را به ارتفاعات برساند ،برای دیدن  صنعت دستان پروردگار باید با کوهنورد همراه شویم او که با کوه عجین شده و همچون کوه سربلند و سرسخت است و مهربان و فروتن و با سخاوت است با کوهنورد همراه شدیم  قله کماس که نه کم  داشت نه کاستی پوشیده از درختان ارس که عطرافشانی میکردند و با عمر طولانیشان جاودانه کیشان را به رخ ما میکشیدن ، چشمه هایی که برایمان از دل زمین میجوشیدن و برایمان میرویاندن نوشدارویه جاودانگی را شاتره،زرشک ، و هزاران گیاه شفا بخش پس حرمت رودخانه ها را داشته باشیم،و بعد از گذشتن از خانه های ساده اما با صفای روستایی  رسیدیم به میعادگاه عاشقان  قله 🤲🏻حتی سنگ ها هم به صدا در آمد از این شکوه و جلال  🙏🏻صخره را صخره نجات بنامیم که تعمید میدهد با انرژی عظیمش و فراتر از باور فرادرمانی میکند 🤲🏻
ظهر پنجشنبه ۲۰ ابان ۱۴۰۲۰با یک دستگاه مینی بوس به سمت قوچان سپس به روستای گرنی رهسپار شدیم ساعت هشت شب در خانه های محلی عشایر که بی درو پنجره بودند ساکن شدیم شب را با دورهمی و اتیشی که چوب هایش را از مشهد تهیه کرده بودیم به سر نمودیم
زغال که اماده شده همه شرایط برای جوج زدن مهیا بود ولی سهم ما از این زغال ها دو و سیب زمینی اتیشی بود
ساعت پنج صبح با ازان مربی تیم که در بالای پشت بام و در معرض باد بیواک کرده بود از خواب بیدار شدیم با کمی تاخیر ساعت ۶/۳٠حرکت را از ارتفاع ۱۸۸۰متر شروع کردیم ساعت ۱۱/۳٠ ظهر به قله زیبای کماس رسیدیم  عکسی به یادگار گرفته شد و از سمت روستای ریشخوار به سمت پایین حرکت کردیم مسیر دست به سنگ داشت به همت همنوردان مشکل مرتفع شد و همه دوستان در صحت و سلامت به مکان مورد نظر برای سوار شدن به مینی بوس رسیدیم ولی مینی بوس به محل قرار نیامده بود و این اصغر بود که شرایط برایش مهیا شده بود تا چند کیلومتری در انجا بدود و به مکانی برسد تا با راننده مینی بوس ارتباط بگیرد
نقش تجهیزات در برنامه های کوهنوردی بسیار بسیار مهم است و ایمنی گروه را بالا میبرد داشتن بیسیم در این برنامه کمک شایانی به تیم نمودند